Artykuł sponsorowany

Co mają do zaoferowania hotele trzygwiazdkowe?

Co mają do zaoferowania hotele trzygwiazdkowe?

Wybór dobrego hotelu to niełatwe zadanie. Niezależnie od tego, czy to wyjazd służbowy, czy wypoczynek, powinien on spełniać pewne standardy. Jakość hotelu i świadczonych w nim usług określa ilość nadanych mu gwiazdek. Im większa jest ich liczba, tym większą renomę ma obiekt. Co oferują hotele, przy nazwie których widnieją trzy gwiazdki? Na jakie udogodnienia można w nich liczyć?

Co oznaczają gwiazdki przy nazwie hotelu?

Przyznawanie gwiazdek obiektom noclegowym w Polsce jest regulowane przez rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z 2011 roku. Liczba przyznanych gwiazdek danemu hotelowi świadczy o jego standardzie i udogodnieniach, na jakie można w nim liczyć. Im jest ich więcej, tym obiekt jest bardziej luksusowy. Na ilość gwiazdek wpływ ma wiele czynników. Lista wymagań jest długa, a pieczę nad określeniem jakości hotelu sprawuje specjalnie powołana do tego celu komisja. Wśród pięćdziesięciu dwóch punktów, które musi spełnić hotel znalazły się, między innymi:

  • wyposażenie pokoju,
  • dostęp do prywatnej łazienki,
  • punkt dostępu WiFi,
  • usługi gastronomiczne,
  • sprzątanie.
– Niektóre wymagania co do standardu hotelu są dosyć zaskakujące. Liczba gwiazdek może zależeć od tego czy obiekt ma daszek nad wejściem lub meble z jednego kompletu — informuje manager hotelu Locomotivia.

Na co możesz liczyć w trzygwiazdkowym hotelu?

Poza podstawowym wyposażeniem hotel trzygwiazdkowy powinien zapewniać swoim klientom stały dostęp do sieci WiFi, restauracji, kawiarni czy mieć dostępną opcję room service.

Jeśli chodzi o wyposażenie pokoi, hotel trzygwiazdkowy zwykle zapewnia gościom pokoje dwuosobowe, które:

  • mają minimum 14 m2 powierzchni,
  • są wyposażone w meble takie jak łóżko, szafka nocna, szafa, biurko lub stół, krzesła, wieszak,
  • są wyposażone w sprzęty takie jak telewizor, radio, telefon, lampka nocna, oświetlenie górne,
  • są wyposażone w dodatkowe przedmioty takie jak materiały piśmiennicze, igielnik, torba na bieliznę do prania, zestaw do czyszczenia ubrań i butów, szklanki, wodę.

Łazienka w pokoju hotelowym, który ma przyznane trzy gwiazdki, także powinna spełniać wyznaczone standardy. Przede wszystkim musi być zlokalizowana przy każdym pokoju hotelowym. Zapewnia to gościom prywatność. Poza podstawowymi sanitariatami łazienka powinna być wyposażona w mydło i ręczniki. Ważną jest także dostępność restauracji lub kawiarni w hotelu. Obiekt może z nich zrezygnować, jeśli w odległości 500 m znajduje się lokal gastronomiczny. Obsługa w trzygwiazdkowym hotelu powinna być przygotowana także na częstą wymianę pościeli i ręczników w pokojach. Ponadto hotel musi oferować codzienne sprzątanie.

Obiekty mające trzy gwiazdki mogą także mieć w swojej ofercie usługi dodatkowe. Wśród nich znajdują się sala spotkań, pranie i prasowanie, sprzedaż kosmetyków. Często spotyka się w ich także ośrodki SPA&Wellness.

 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.