Działanie restauracji w nowym reżimie sanitarnym

Działanie restauracji w nowym reżimie sanitarnym

18 maja ponowne otwarcie restauracji, barów i innych lokali gastronomicznych w nowym reżimie sanitarnym. Zarówno lokale, jak i goście będą musieli przestrzegać pewnych zasad. Planujesz wyjście do restauracji, kawiarni czy baru? Chciałbyś wiedzieć, o czym będziesz musiał pamiętać w trakcie wizyty w lokalu? Przeczytaj nasz artykuł – odpowiadamy na najważniejsze pytania.

Ile osób może przebywać w restauracji?

Od 18 maja ponownie otwarte są lokale gastronomiczne. Ich otwarcie jest jednak związane z pewnymi warunkami. Dotyczą one między innymi limitu osób, które mogą przebywać w lokalu – według wytycznych na 1 osobę ma przypadać co najmniej 4 metry kwadratowe powierzchni.

Pomiędzy stolikami musi być zachowane 2 metry odległości – chyba że zostaną one odgrodzone przegrodą o wysokości minimum 1 metra – wówczas odległość ta może wynosić 1 metr. Odległość od gości siedzących przy osobnych stolikach będzie musiała wynosić co najmniej 1,5 metra.

Premier Mateusz Morawiecki zachęcił restauratorów do wystawienia na zewnątrz ogródków restauracyjnych tam, gdzie to możliwe. W niektórych miastach opłaty za ogródki restauracyjne zostały zmniejszone, aby wspomóc restauratorów w powrocie do pracy. W pomieszczeniach restauracyjnych zalecane jest częste wietrzenie.

Jak wygląda obsługa klientów?

Osoby obsługujące klientów restauracji muszą nosić maseczki oraz rękawiczki ochronne. Po każdym odwiedzającym restaurację stolik powinien dezynfekowany i oznaczony napisem „zdezynfekowano”. Dezynfekowane mają być również powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci.

Przestrzenie samoobsługowe będą wyłączone z użytkowania. Obsługa lokalu będzie przynosiła jedzenie na tacach, które za każdym razem będą dezynfekowane. Ma również obowiązek usunięcia dodatków z sali jadalnej, takich jak cukier, wazoniki czy serwetniki – będą one wydawane bezpośrednio. W toaletach konieczne jest wyłączenie z użycia suszarek nadmuchowych u stosowanie w łazienkach papieru do wycierania rąk.

Obsługa restauracji ma również obowiązek kontroli liczby osób w restauracji, ustalonej według wytycznych, a także wyznaczenia bezpiecznego miejsca oczekiwania gości, którzy chcieliby wejść do lokalu.

Jakich zasad trzeba przestrzegać podczas wizyty?

Goście, którzy wejdą do lokalu, będą poproszeni o dezynfekcję dłoni. W związku z tym restauracje w sali jadalnej a także innych pomieszczeniach w lokalu mają zapewnić dozowniki z płynem do dezynfekcji.

Do stolika póki co będzie doprowadzała obsługa. Przy jednym stoliku obecnie mogą zjeść osoby, które przebywają razem w jednym gospodarstwie domowym oraz rodziny. W innym przypadku przy stoliku powinny siedzieć pojedyncze osoby, chyba że odległości między nimi wynoszą min 1,5 m i nie siedzą oni naprzeciw siebie. Wyjątkiem są stoliki, w których zamontowano przegrody, np. z pleksi, pomiędzy osobami. Goście, którzy usiądą przy stoliku będą mogli zdjąć maseczki ochronne.

W przypadku stwierdzenia objawów takich jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie czy trudności w oddychaniu, klient nie zostanie wpuszczony na teren restauracji. Taka osoba powinna zostać poinstruowana o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego w celu konsultacji z lekarzem.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.