Artykuł sponsorowany

Hotelowy savoir vivre. Co warto wiedzieć?

Hotelowy savoir vivre. Co warto wiedzieć?

Pobyt w dobrym hotelu zawsze będzie swego rodzaju atrakcją – czasem swobody i rozluźnienia, korzystania z różnego rodzaju wygód. Uprzejmie traktująca nas obsługa, starająca się jak najlepiej spełnić skierowane do niej prośby wprowadza dodatkowo specyficzny klimat, którego nie da się porównać z niczym innym. Nie zapominajmy jednak, że w takim właśnie miejscu również i nas obowiązują pewne zasady, które ładnie nazwać możemy hotelowym savoir-vivre’em. Serdecznie zapraszamy do dalszej lektury tekstu, w którym postaramy się przystępnie rozwinąć to pojęcie.

Zdarza się, że wkraczając do obiektu, a szczególnie już do jednego z nieco wyższej półki, nie bardzo wiemy jak się prawidłowo zachować. Bojąc się o to, że popełnimy jakąś gafę, możemy rzeczywiście – na skutek stresu z tym związanego – zrobić coś nie tak. Choć zawsze i wszędzie powinniśmy być mili i kulturalni, okazuje się, że w przypadku hoteli istnieje szereg norm, o których mogliśmy po prostu wcześniej nie słyszeć. Specyfika tych miejsc zakłada bowiem pewne wyjątkowe zasady, które nie obowiązują nigdzie indziej. Poznane już teraz, prawdziwie bezcenne okażą się podczas kolejnego urlopu, czy też firmowego wyjazdu.

Przebywanie na recepcji

Pobyt zawsze zaczyna się – i kończy – od wizyty w recepcji. To właśnie tam załatwia się wszelkie sprawy, tamtędy przechodzi się w drodze do pokoju, czasem też w przylegającym lobby człowiek relaksuje po ciężkim, intensywnym dniu. Pamiętajmy, by pracowników obsługujących nas na wejściu traktować z należytą życzliwością, oraz pozdrawiać ich, gdy tylko przechodzimy obok. Jeśli zdarzy się, że przy rejestracji będziemy musieli nieco zaczekać na swą kolej, bądźmy wyrozumiali i cierpliwi, mając na uwadze to, że to w istocie tylko chwilowa niedogodność.

Stosowny ubiór

Jak powiedział nam pracownik gdańskiego Hotelu Amber: Jeśli nawet mamy w planach wizytę na plaży, wiedzmy o tym, że pozwalanie sobie na zbyt wielką dowolność ubioru, będzie oczywistym nietaktem. Pełny, klasyczny strój jest powszechnie obowiązującą normą, która nie wyklucza jednak założenia szlafroka w drodze na basen, czy też sportowego przebrania, gdy wybieramy się pobiegać. Ubrania będą niezwykle ważne także w restauracji i barze. W tych właśnie lokalizacjach należy wyglądać schludnie i elegancko – a wszystko wynikać powinno z szacunku do kelnerów oraz innych gości znajdujących się na sali.

Jak spożywać posiłki?

Jak nietrudno się domyślić, korzystając z oferty gastronomicznej warto znać zwykły umiar. Estetyka ma tutaj ogromne znaczenie – nie nakładajmy więc w bufecie na jeden talerz zbyt wielkich ilości, starajmy się też zjadać wszystko, nie zostawiając nieciekawie wyglądających resztek. Podczas spożywania posiłków nie używajmy telefonów, a tym bardziej powstrzymujmy się od głośnych rozmów, które mogłoby tylko rozproszyć pozostałych. Czymś absolutnie niedopuszczalnym będzie rzecz jasna wynoszenie czegokolwiek z sali – czego nie musimy oczywiście dokładnie tłumaczyć.

Dbanie o pokój hotelowy

Pokój hotelowy na czas pobytu stanie się naszym domem, dbajmy więc o wyposażanie, jakie zostało nam udostępnione tak, jakby należało do nas. Jeśli zdarzy się, że któryś ze sprzętów nie będzie dział prawidłowo, zamiast przeprowadzać reperację na własną rękę, bez zwlekania zgłośmy awarię obsłudze. Warto zawsze zdawać sobie sprawę z tego, że tuż obok, za ścianą przebywają inni goście, tak samo jak my oczekujący przyjemnego, niezakłóconego niczym pobytu. Biorąc to pod uwagę starajmy się przesadnie nie hałasować, nie słuchać głośno muzyki i nie rozmawiać podniesionym głosem – szczególnie w czasie obowiązującej wszystkich ciszy nocnej.

Gdy natomiast przyjdzie chwila, w której będziemy musieli się wymeldować, zostawmy pokój, jaki właśnie opuszczamy w stanie nie odbiegającym zbytnio od tego, w jakim go zastaliśmy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.