Artykuł sponsorowany

Jak dobrać kawę odpowiednia dla danej lokalizacji?

Jak dobrać kawę odpowiednia dla danej lokalizacji?

Dobra kawa to serce każdej kawiarni oraz innych punktów gastronomicznych. Wybór idealnej kawy dla danej lokalizacji zależy od kilku czynników: rodzaju punktu gastronomicznego, miejsca oraz... upodobań klientów. Przedstawiamy najważniejsze informacje, które pozwolą ci wybrać kawę idealną dla twojego biznesu.

 

Wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez kawy. Choć coraz to nowsze rozwiązania umożliwiają parzenie doskonałej kawy w domu nadal chętnie odwiedzamy kawiarnie. Kawę zabieramy na wynos po drodze do pracy lub umawiamy się na nią ze znajomymi. Jeśli w planach mamy otwarcie kawiarni lub rozszerzenie oferty o ten wyjątkowy napój warto wiedzieć, w jaki sposób dobrać kawę dla danej lokalizacji – aby smakowała jak największej liczbie Klientów.

 

Czy istnieje kawa uniwersalna?

Goście, którzy nie są koneserami czy znawcami kawy podczas składania zamówienia proszą najczęściej po prostu o kawę. Warto więc zastanowić się nad rodzajem kawy, który będziemy serwowali w punkcie – nawet, jeśli nie jest to typowa kawiarnia, a gorący napój jest tylko dodatkiem do innych, oferowanych produktów. To właśnie smak kawy przesądza o popularności danego miejsca. Najlepiej, jeśli jest to kawa jak najbardziej uniwersalna – najwyższej jakości, ale o smaku na tyle zbalansowanym, żeby doskonale smakować zarówno w espresso, jak i z dodatkiem mleka. Nie może to być jednak kawa na tyle popularna, by bez problemu można było ją kupić w każdym okolicznym sklepie – w końcu nie o to chodzi. Kawiarnia ma być miejscem, w którym napijemy się wyjątkowej kawy, a jednocześnie na tyle uniwersalnej, że będzie smakowała niemal każdemu. Z tego względu nie może być wyczuwalna nadmiernie gorycz ani kwasowość.

Czy istnieje w związku z tym kawa uniwersalna dla każdej lokalizacji? Niestety nie. Jednym z lepszych rozwiązań jest 100% Arabica – gatunek kawy uznawany za najbardziej szlachetny, a jednocześnie najbardziej uniwersalny. Może się jednak okazać, że klienci bardziej zasmakują w mieszankach, na przykład Arabiki z Robustą. Zwłaszcza, że w zależności od pochodzenia Arabica może mieć różne profile smakowe: od kwasowo-kwiatowych kaw z Afryki, aż po czekoladowo- orzechowe kawy z Ameryki. Warto więc przetestować kilka rodzajów, by znaleźć tę najbardziej uniwersalną i najlepiej twoim zdaniem pasującą do lokalizacji.

 

100% Arabica czy mieszanka Arabiki z Robustą?

Również rodzaj kawy oraz jej pochodzenie mają znaczenie. Dwa najczęściej spotykane gatunki kawy to Arabica i Robusta. Arabica, jak już wspomnieliśmy, jest uznawana za kawę dość uniwersalną. W zależności od pochodzenia może mieć odmienne nuty smakowe, jednak jest dość delikatna. Zawiera również mniej kofeiny – dlatego w lokalizacjach znajdujących się wzdłuż ciągów komunikacyjnych, blisko biurowców i innych miejsc pracy, a także restauracjach hotelowych warto postawić na mieszanki zawierające Robustę. Klienci odwiedzający tego typu miejsca liczą głównie na pobudzający efekt kawy – zazwyczaj biorąc ze sobą napój na wynos. Smak jest równie ważny, jednak mniej istotny niż w przypadku miejsc, do których przychodzi się na odpoczynek i deser przy kawie, gdzie liczą się przede wszystkim walory smakowe.

Warto również pamiętać, że w przypadku, kiedy obok siebie zlokalizowanych jest kilka kawiarni najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na kawy inne, niż najpopularniejsze – mówi specjalista z firmy Julius Meinl, oferującej kawy premium – Smak, który odróżnia je od konkurencji sprawi, że klienci chętniej będą wybierali dane miejsce. Kawa musi być wyjątkowa. W miejscach, które serwują głównie kawę na wynos najlepiej wybrać kawę o większej mocy (choć oczywiście smaczną), a w lokalizacjach nastawionych na powolne delektowanie się kawą i wypiekami nietypową i odróżniającą się na tle konkurencji – dodaje.

 

Na smak kawy wpływa nie tylko rodzaj ziaren

To, jaką kawę ostatecznie wybierzemy zależy nie tylko od rodzaju ziaren. Na jej smak mają również wpływ urządzenia, które służą do mielenia i parzenia kawy: młynek i ekspres. A także doświadczenie obsługi, która doskonale wie, jak przygotować espresso oraz w jaki sposób połączyć je z mlekiem. Najłatwiej dobrać kawę próbując – testując samodzielnie i oferując nowe rozwiązania odwiedzającym. Wiele zależy od upodobań klientów, a także ich wieku oraz lokalizacji samej kawiarni. Typowo czarna kawa zamawiana jest głównie przez osoby starsze – one również cenią sobie tradycyjne smaki kawy. Młodsi gustują natomiast w kawach innowacyjnych, słodkich, zazwyczaj z dodatkiem mleka. Ta sama kawa może doskonale smakować klientom w jednej lokalizacji, a być nie do wypicia przez osoby przyzwyczajone do zupełnie innych smaków. Dlatego wybór determinuje głównie rynek.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.