Artykuł sponsorowany

Jak zachęcić pracownika z zagranicy do nauki języka polskiego?

Jak zachęcić pracownika z zagranicy do nauki języka polskiego?

Język polski to często ciężki orzech do zgryzienia dla osób z zagranicy. Trudna gramatyka i niezbyt łatwa wymowa spędzają sen z powiek niejednemu cudzoziemcowi. Czasami jednak, zatrudniając osoby z zagranicy, stawiamy je przed ultimatum - albo opanują język polski w stopniu komunikatywnym, albo nie dostaną posady czy awansu. Czy jest coś, co pracodawca może zrobić, aby zachęcić pracownika do nauki polskiego?

W jakich profesjach znajomość polskiego jest wymagana?

Coraz częściej polski pracodawca znajduje się w sytuacji zatrudniania pracowników z zagranicy. O ile w przypadku stanowisk związanych z pracą fizyczną, jak kucharze, kierowcy czy osoby sprzątające, znajomość polskiego nie jest aż tak istotna, o tyle w wielu profesjach jest ona niezbędna lub pożądana. Jest tak w przypadku osób szukających pracy w służbie cywilnej, jak również w przypadku lekarzy i pielęgniarek. Osoby takie z oczywistych powodów muszą władać językiem polskim przynajmniej na poziomie komunikatywnym. Często wymaga się od nich także poświadczenia takiej znajomości odpowiednim certyfikatem – na poziomie B1 lub B2, który mogą oni otrzymać po zdaniu egzaminu certyfikatowego z języka polskiego dla obcokrajowców.

Wsparcie pracodawcy ma znaczenie

Jednym ze sposobów na zachęcenie pracowników do nauki polskiego jest zorganizowanie kursu w siedzibie firmy. Tego rodzaju kursy polskiego dla obcokrajowców mają wiele zalet. Przede wszystkim, pracownicy nie musza dojeżdżać do szkoły językowej, dzięki czemu oszczędzają oni czas potrzebny na dojazdy. Po drugie, pracodawca sam może wybrać odpowiednią szkołę językową dla swoich pracowników, kierując się jej renomą czy też programem, co może być trudne dla samych obcokrajowców. Niektóre szkoły językowe, jak np. szkoła języka polskiego dla obcokrajowców Makilen prowadzą zajęcia tylko w trybie online, co jeszcze bardziej ułatwia naukę. Jest to szczególnie wygodne, gdy w firmie nie ma odpowiedniej sali, w której można zorganizować kurs dla pracowników. Wówczas pracodawca może zapisać pracownika na kurs w trybie zdalnym.

Warto rozważyć także opłacenie pracownikowi kursu językowego, co jest szczególnym rodzajem zachęty. Jest to doskonała opcja dla samego pracownika, który nie musi ponosić kosztów nauki, jak też dla samego pracodawcy, który może zaliczyć kurs językowy dla pracownika do kosztów uzyskania przychodu. Jest to możliwe, kiedy znajomość języka obcego u pracownika ma istotny wpływ na przychody firmy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.