Artykuł sponsorowany

Sposoby ekspozycji towarów w hipermarketach

Sposoby ekspozycji towarów w hipermarketach

Hipermarkety niemal każdego dnia są dosłownie wypełnione klientami robiącymi zakupy. Ogrom produktów, które znajdują się na sklepowych półkach może przyprawić o zawrót głowy, dlatego tak ważne jest odpowiednie ich rozłożenie. Chodzi w tym jednak nie tylko o to, aby klient mógł wygodnie znaleźć i wybrać dany towar, ale też, aby zachęcić go do jego kupna. Rozplanowaniem położenia i sposobu ustawienia towarów zajmują się specjaliści w tej dziedzinie. Podpowiadamy więc, jak można wyeksponować produkty w hipermarkecie.

Jakie są najważniejsze zasady ekspozycji towarów?

Najważniejszym celem takich działań jest swoiste oddziaływanie na podświadomość klienta w taki sposób, aby był on przekonany, że w danej chwili naprawdę potrzebuje eksponowanego produktu. Ważne jest jednak to, aby działanie było jak najbardziej subtelne i praktycznie niezauważalne, gdyż w przeciwnym wypadku mogłoby dać to zupełnie przeciwny efekt.

Jak tłumaczą specjaliści z  firmy Embi Marketing : ,,W organizacji przestrzeni hipermarketu najważniejsze jest to, aby jak najdokładniej docierać do interesującej grupy klientów. Chodzi tu przede wszystkim o logiczne pogrupowanie towarów na konkretne kategorie’’.

Bardzo ważne jest także to, aby na bieżąco śledzić poczynania konkurencyjnej sieci hipermarketów i dawać swoim klientom coś, czego nie znajdą w innych miejscach. Nawet jeśli oferta konkurencji na pierwszy rzut oka wydaje się szersza, klienci raczej zdecydują się na towar, który jest lepiej wyeksponowany w innym hipermarkecie. Niektórzy cenią sobie oryginalne i barwne pokazanie produktu, a inni – wręcz przeciwnie, zwracają szczególną uwagę na minimalistyczne, ale schludne ekspozycje.

Jak można wyeksponować towar w hipermarkecie?

Bardzo skutecznym sposobem na przedstawienie towaru jest utorowanie pewnej ścieżki, którą będzie podążał klient sklepu. Ważne jest więc, aby odwiedził on jak najwięcej alejek, gdyż w międzyczasie istnieje duże prawdopodobieństwo, że kupi większą ilość towaru. Właśnie z tego powodu w żadnym hipermarkecie nie spotkamy chleba czy wody już na samym jego początku. Bardzo ciekawym pomysłem na ekspozycję towarów jest również wykorzystanie wszelkiego rodzaju stoisk czy wysp. Najczęściej dotyczą one alkoholi, papierosów, ale też wyrobów cukierniczych. Przyda się tu dobrze widoczny i czytelny szyld oraz półki dające możliwość dotknięcia i dokładnego obejrzenia eksponowanych produktów. Bardzo popularne w hipermarketach są też tak zwane lady impulsowe, w których znajdują się produkty kupowane pod wpływem chwili lub emocji, czyli na przykład gumy do żucia, czy baterie.  

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.