Szkolenia w siedzibie biura czy w sali szkoleniowej do wynajęcia?
W ostatnich latach wszelkiego rodzaju konferencje i szkolenia stały się normą, by nie powiedzieć koniecznością. Podnoszenie umiejętności pracowników to element strategii każdej szanującej się firmy. Wydarzenia rozwojowe, mogą się zasadniczo odbywać w dwóch typach miejsc: w biurach przedsiębiorstwa lub też w specjalnie przygotowanym zewnętrznym obiekcie. Które rozwiązanie okazuje się lepsze? Niżej, postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Stwierdzenie, że sukces jest zbiorowym dziełem wielu ludzi, nikogo nie dziwi. Inwestowanie w prelekcje, wystąpienia i inne eventy, powodujące wzrost kompetencji, stał się najważniejszym trendem w biznesie w XXI wieku. Problemem, który pojawia się przy okazji analizy tego tematu, jest wybór odpowiedniego miejsca dla przygotowywanego spotkania.
Zalety własnej sali
Szkolenie przeprowadzone w siedzibie, to naturalna sytuacja dla firm, dysponujących dedykowanymi salami konferencyjnymi. Niezwykła wygoda, jaka wiążę z odbywaniem spotkań w budynku, gdzie wykonuje się codzienną pracę, jest nie do przecenienia. Wystarczy zrobić parę kroków, by dostać się na miejsce wydarzenia – oszczędzamy w ten sposób czas i pieniądze potrzebne na dojazd. Zaletą własnego pomieszczenia jest także możliwość wykorzystania go do innych celów. Każdy, kto chce się nieco wyciszyć w samotności, lub też omówić ważną sprawę bez towarzystwa świadków, z pewnością doceni opisywaną koncepcję.
Dezorganizacja i spore koszty
Z drugiej jednak strony, szkolenie prowadzone w biurze, to nie do końca najlepszy pomysł. Jeżeli nie biorą w nim udział wszyscy – a to zdarza się najczęściej – jest źródłem poważnej dezorganizacji. Osoby, które w czasie warsztatów wykonują swoje zwyczajne obowiązki, muszą zachowywać się wyjątkowo cicho, by nie rozpraszać współpracowników przebywających w sali szkoleniowej. Dodatkowo, źródłem braku koncentracji będą niestety, odwiedzający w tym czasie firmę, klienci.
Nie zapominajmy też o kosztach, wiążących się z utrzymaniem kilku dodatkowych pomieszczeń. Nie chodzi tu jedynie o większą kwotę czynszu – mamy na myśli przede wszystkim pieniądze, niezbędne do zakupu odpowiedniego wyposażenia, a także wydatki wiążące się z każdorazowym przygotowaniem przestrzeni do danego wydarzenia.
Pomieszczenia do wynajęcia – mnogość opcji
Specjalne ośrodki konferencyjne znajdujące się już w każdym mieście, dają nam możliwość rozpoczęcia spotkania właściwie w dowolnym momencie – po dokonaniu rezerwacji, nie musimy się martwić o nic więcej. Sprzęt audiowizualny, a także reszta potrzebnych akcesoriów będą już na nas czekać.
Wybór wielkości pomieszczenia należy oczywiście do nas, możemy postawić na mniejszy pokój, lub też sporą aulę – lista dostępnych opcji jest długa, co oznacza, że każda firma znajdzie coś dla siebie.
Zazwyczaj możemy liczyć także na ekspres do kawy, a nawet dostosowany do gustów zgromadzonych osób, catering. Gdy zebranie dobiegnie końca, nie będziemy rzecz jasna musieli poświęcać czasu i energii na sprzątanie.
Dodatkowe plusy
Atutem spotkań odbywającej się w nowym miejscu, o którym zazwyczaj zapomina większość pracodawców, jest wyraźny wzrost wydajności, oznaczający lepsze pomysły. Nie da się ukryć, że zmiana monotonnego otoczenia pozytywnie i odświeżająco wpływa na kreatywność pracowników – ciągłe przesiadywanie we własnym biurze to po prostu nie najlepszy pomysł.
Biorąc pod uwagę powyższe, wynajem zewnętrznych sal, wydaje się być rozsądnym wyjściem – na co zresztą decyduje się coraz więcej spółek. Kompleksowe rozwiązania, oferowane przez najlepsze marki na rynki to pewność, że wszystko odbędzie się dokładnie tak, jak tego chcemy. Sprawdzone obiekty – za przykład niech posłuży, znajdujące się w samym centrum Warszawy, Centrum Konferencyjne AS-BUD – zajmą się wszystkim od A od Z, a my, wyjdziemy z każdego spotkania w pełni zadowoleni.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana