Artykuł sponsorowany

W czym tkwi fenomen biżuterii Swarovski?

W czym tkwi fenomen biżuterii Swarovski?

Próżno jest szukać osoby, która nigdy nie słyszała o kryształach Swarovskiego. Ten innowacyjny kamień, który tak naprawdę nie ma nic wspólnego z prawdziwymi kryształami używanymi w jubilerstwie, jest uznawany za tak samo luksusowy i pożądany jak diamenty i inne kamienie szlachetne. Skąd wziął się fenomen biżuterii wysadzanej szklanymi kryształami i dlaczego Swarovski jest jedną z najbardziej rozchwytywanych marek na świecie?

Jak powstały kryształy Swarovskiego?

Na początek trochę historii. Firma Swarovski powstała w 1895 roku w Austrii, kiedy to Daniel Swarovski postanowił zmienić nieco grupę docelową, dla której największe marki produkowały biżuterię. Jego marzeniem stało się stworzenie „diamentów dla każdego”, dzięki czemu pięknymi ozdobami mogłyby się cieszyć również niższe klasy społeczne.

Przez kilka lat pracował nad uzyskaniem materiału na tyle plastycznego, ale i trwałego, który nadawałby się do odpowiedniego oszlifowania. W ten sposób, z połączenia szkła i ołowiu, zaczęły powstawać pierwsze kryształy. Oficjalna produkcja rozpoczęła się jednak dopiero w 1913 roku, gdy Daniel Swarovski opracował już metodę uzyskania idealnego składu i szlifu swoich kryształów.

Wtedy założyciel firmy przeniósł się do wioski Wattens, gdzie dzięki możliwości uzyskania wodnej energii z okolicznej rzeki, mógł usprawnić i znacznie skrócić proces tworzenia kryształów. Używał do tego własnoręcznie zaprojektowanej i opatentowanej maszyny do obróbki szkła, która dzięki stałemu dopływowi energii z rzeki mogła nieprzerwanie produkować kolejne kryształy.

Dlaczego kryształy Swarovskiego stały się tak popularne?

W świecie, w którym wyznacznikiem prestiżu jest biżuteria wysadzana diamentami, wręcz niemożliwym wydaje się wywołanie rewolucji za pomocą ozdób z oszlifowanego szkła. Dobrami luksusowymi określa się zazwyczaj przedmioty, które są przeznaczone i dostępne tylko dla nielicznych.

Szklana biżuteria jest zupełnym przeciwieństwem definicji luksusu, ponieważ szkło jest powszechnie używanym materiałem. Jednak właśnie fakt, że nikt wcześniej nie porwał się na tak szalony pomysł, jakim było wysadzanie biżuterii szkłem, zadecydowało o ogromnym zainteresowaniu biżuterią Swarovskiego.

Tak innowacyjny produkt, który nie ustępował prawdziwym kamieniom szlachetnym w niczym, z wyjątkiem ceny, spowodował prawdziwą rewolucję w świecie jubilerstwa. Ostatecznie jednak o ogromnym sukcesie marki zadecydowały współprace z największymi domami mody tamtych lat.

Gdy Chanel wypuściło pierwsze produkty z użyciem kryształów, nie trzeba było długo czekać, aż zaczną nosić je największe gwiazdy, takie jak Audrey Hepburn, czy Marylin Monroe. Swój wkład w sukces Swarovskiego ma też sam Christian Dior, który w 1956 roku we współpracy z marką wymyślił nową metodę obróbki powierzchniowej kryształów. Nazwano ją Aurora Borealis (z łaciny zorza polarna), ze względu na opalizujący efekt, jaki nadawała biżuterii.

Do czego aktualnie używa się kryształów Swarovskiego?

Dodatki i ubrania wysadzane kryształami osiągnęły tak ogromny sukces, że marka postanowiła stworzyć osobną linię zajmującą się produkcją specjalnych kryształów przeznaczonych do profesjonalnego użytku. Często słyszy się o sukniach ślubnych, zegarkach czy nawet samochodach wysadzanych kryształami.

Oprócz branży modowej, biżuteria Swarovskiego nadal podbija świat jubilerstwa. Potwierdza to  strona sklepu Fugart, który w swojej ofercie posiada mnóstwo wzorów oryginalnej biżuterii marki Swarovski. Popularność samego kryształu i fakt, że chętnie używają go w swoich błyskotkach również inni producenci biżuterii, jasno pokazują, że stał się on już swoistą ikoną i symbolem luksusu.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.