Artykuł sponsorowany

Z jakich sprayów korzystają profesjonalni graficiarze?

Z jakich sprayów korzystają profesjonalni graficiarze?

Ktoś mógłby pomyśleć, że spray to po prostu zamknięta w puszcze farba i nie ma między tymi produktami zbyt wielkiej różnicy. To oczywiście ogromny błąd. Dlaczego? Ponieważ same spraye różnią się od siebie składem chemicznym, ale też rodzajem dysz. Subtelne różnice w budowie przekładają się na diametralne zmiany stylu widoczne na murach. Dlatego każdy profesjonalny graficiarz musi doskonale znać temat sprayów, by mógł tworzyć!

Czym różnią się od siebie spraye dla graficiarzy?

Na początku przygody z graffiti wybiera się najczęściej marketowe warianty farb i sprayów. Nic w tym dziwnego – chodzi przecież o poznanie techniki i złapanie bakcyla na street art. Z czasem jednak konieczne jest sięganie po coś więcej. Pierwszą zmianą jest korzystanie z lepszych sprayów, które są dostępne na rynku. Niektóre z nich w swoim składzie posiadają syntetyczną żywicę, która podnosi jakość graffiti przez zwiększenie ciśnienia farby wydobywającej się z puszki. Jak sugerują specjaliści ze sklepu lakierniczego F.H KOLOR w Katowicach, takie spraye świetnie nadają się do profesjonalnych zastosowań. To jednak nie wszystko, bo świat graffiti ma jeszcze wiele ciekawostek.

Korzystanie ze sprayów a rodzaje dysz

To właśnie ten temat jest dla graficiarzy najważniejszy pod względem oczekiwanych rezultatów. Nie ma jednej uniwersalnej dyszy, którą można tworzyć wypełnienia, tagi, czy przejścia. Dlatego profesjonaliści, którzy wybierają spraye do graffiti w Katowicach, wykorzystują następujące dysze:

  • fat cap – idealna do robienia grubych linii konturowych. Nie tworzy zacieków.

  • skinny cap – dysza, która powoli nabiera farbę, dlatego nie tworzy zacieków. Sprawdza się do tworzenia cienkich linii.

  • soft cap – bardzo dobra dysza służąca do cieniowania i wykonywania przejść między kolorami.

  • NY fat cap – jedna z dysz zapewniających najgrubsze linie. Bardzo dobrze sprawdza się do wypełniania.

  • tagger cap – według nazwy to końcówka, która zapewnia zwarte kreski idealne do tagowania.

Poza wymienionymi wyżej dyszami na rynku spotkasz jeszcze wiele innych pośrednich, które możesz wykorzystać to tworzenia graffiti. Najlepsze rezultaty uzyskasz, gdy dopasujesz model sprayu i końcówki do realizowanego projektu. Efekt może zaskoczyć niejednego obserwatora!

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.